Most i wąwóz pod nim powstały około 1900 roku. To wtedy uruchomiono pierwszą część Kolei Srebrnogórskiej (Eulengebirgsbahn) łączącej obie strony Gór Sowich. Pierwszy odcinek obejmował trasę Pieszyce – Srebrna Góra (miasto). Dwa lata później kolej dotarła do Ścinawki Średniej. Na trasie Srebrna Góra – Nowa Wieś Kłodzka ze względu na duże nachylenie terenu zastosowano unikatowy w skali kraju system kolejki zębatej. Most wiszący został „przerzucony” nad najgłębszym na trasie kolei zębatej wąwozem, by umożliwić przejście z przełęczy Srebrnej w Góry Bardzkie. Budowę ukończono w 1903 roku. Pod mostem była stacja kolejowa Srebrna Góra (twierdza) oraz „mijanka”, na której lokomotywa pchająca dotychczas wagony pod górę, przemieszczała się na początek składu. Dzięki kolei zębatej Srebrna Góra zyskała znakomite połączenie z większość ważniejszych miast Dolnego Śląska. Niestety ze względu na niską rentowność tej linii została ona rozebrana w latach 1933 – 1934. Obecnie trwają prace nad wznowieniem połączeń kolejowych do srebrnogórskiej Twierdzy.
Fot. dolny-slask.org